Project 100 talen
Labo: van rammelaar tot raket
Door het oog van de kaleidoscoop
2de academiejaar - 1ste semester
Naar de wortels
2de academiejaar - 2de semester
Bologna reis
De opleiding Pedagogie van het Jonge Kind is voor mij nog niet lang bezig, namelijk nog maar vanaf september 2023 en ik heb sinds dan al heel wat meegemaakt. Van mezelf kan ik stellen dat er dan een zoektocht begonnen is waar ik nog steeds mee bezig ben. Het vinden van mijn plek in deze opleiding is niet zo makkelijk. Er zijn verschillende verwachtingen en ik weet nog niet goed waar ik mij het beste aan kan vastpinnen om dit als voorbeeld waar te nemen. Daarom heb ik voor deze twee schilderijen gekozen. Ik merk ook tot op de dag van vandaag dat deze zoektocht niet zomaar een zoektocht is maar één dat ik niet snel zal vergeten door het drukke "eerste" jaar van deze opleiding waarin ik zowel vakken van het eerste als het tweede jaar combineer en het bos soms door de bomen niet meer zie. Terwijl ik al een idee heb wat ik wil bereiken, is de realiteit niet altijd hetzelfde. De stages doen mij dubbel nadenken over mijn toekomstdoelen.
Het rechter schilderij, de verschillende facetten, geeft weer dat ik nog volop aan het zoeken ben naar welke richting ik uit wil gaan als pedagogisch coach en waar ik me goed bij voel terwijl het linker schilderij, de bloemen in de vaas, juist weergeeft dat ik uniek mag zijn en gerust het speciale bloemetje kan zijn in het boeket van de opleiding. Hierdoor geef ik ook weer dat ik me open stel om deel uit te maken van de klas maar dat dit niet van een leiden dakje gaat.
Net zoals aangegeven is dit een heel zwaar jaar voor mij en ben ik totaal nog niet het unieke bloemetje dat fier kan zijn op wie ze is, maar uniek dat ben ik zeker wel al. Ik blijf wie ik ben, met mijn persoonlijke rugzak.